Σταματήστε να ταυτίζετε την EDM με το κάθε είδος της ηλεκτρονικής μουσικής, επιτέλους!

Έχετε ακούσει αυτό που λένε, ότι η EDM έχει πεθάνει; Πιθανώς ισχύει. Αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με την ηλεκτρονική μουσική. Σε αντίθεση με αυτά που γράφουν οι ρεπόρτερς, καλοπροαίρετα μεν αλλά λανθασμένα, η EDM και η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Την προηγούμενη εβδομάδα, ένα γνωστό βρετανικό περιοδικό, το The Spectator (που είναι γνωστό ότι έχει σχέση μίσους με τη rave κουλτούρα) κυκλοφόρησε ένα άρθρο σχετικά με το “θάνατο” της EDM. Στο εν λόγω κείμενο υπήρχαν ορισμένα καίρια επιχειρήματα για το ότι η συγκεκριμένη μουσική κοινότητα αντιμετωπίζει προβλήματα εξαιτίας των μεγάλων εταιριών που διευθύνουν τα events και διοργανώνουν τα festival. Μία από τις πιο σημαντικές επιχειρήσεις, η SFX Entertainment βρίσκεται σε πτώχευση. Αυτό είναι αρκετά ακριβές.

Το ρεπορτάζ όμως, κάνει το πιο σύνηθες λάθος που κάνουν και πολλοί άλλοι εκδοτικοί οίκοι, καθώς επικρίνει ένα θέμα που αφορά κυρίως νέους ανθρώπους, ενώ εκείνοι από πλευρά τους δεν έχουν πραγματικά γνώση του τι συμβαίνει. Ταυτίζουν την ηλεκτρονική μουσική ως σύνολο με την κοινότητα της EDM. Και ο λόγος; Δεν μπορούν να αναφερθούν σε αυτό όπως αρμόζει, γι’αυτό απλά γράφουν ότι η ηλεκτρονική μουσική είναι νεκρή. Τα laptop και τα synthesizers θα χαθούν, καθώς “όπως ένας ήλιος, έτσι και η ηλεκτρονική μουσική έγινε πολύ μεγάλη”.

Ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε ότι η EDM και κάθε άλλη μουσική που παράγεται από ηλεκτρονικά όργανα ή μέσα δεν είναι το ίδιο πράγμα. Για την ακρίβεια, η ετυμολογία του όρου “EDM” Electronic Dance Music , αλλά σύμφωνα με τον κριτικό Joshua Glazer είναι ένας εταιρικός όρος που χρησιμοποιείται για να κατηγοριοποιεί διαφορετικούς ήχους σε μία βιομηχανική ομάδα. Επινοήθηκε στην Αμερική το 1985, αλλά έγινε γνωστός μετά το 2000.

Την ίδια περίπου στιγμή, η EDM από μουσική άποψη, ήρθε να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία στο χορό και τη διασκέδαση, με δυνατά drops και δίνοντας έμφαση στη μουσική παραγωγή, η οποία κατά κανόνα παίζεται σε μεγάλες σκηνές. Εδραιώθηκε από  καλλιτέχνες όπως οι Skrillex, Hardwell, Dimitri Vegas & Like Mike , Martin Garrix. Αυτοί οι μουσικοί βρέθηκαν στο απόγειο της δόξας τους κοντά στο 2013, αλλά η μουσική των clubs υπάρχει από το 1970, όταν στη Νέα Υόρκη ήταν δημοφιλείς οι disco.

Όπως μερικοί γνωρίζουν, η EDM αντιπροσωπεύει μία μικρή κατηγορία στο φάσμα της ηλεκτρονικής μουσικής. Η techno, η house, η dubstep— και δεκάδες άλλα είδη μουσικής όπως η nightcore εμφανίζουν σημαντικές διαφορές και ανήκουν σε ξεχωριστές κατηγορίες. Ένας προφανής λόγος για τον οποίο ταυτίζεται με την ηλεκτρονική μουσική είναι τα ονόματά τους, που προκαλούν μία σύγχυση. Το όνομα είναι ένας επαρκής χαρακτηρισμός για όλο το είδος. Εξάλλου, αναφερόμαστε στην ηλεκτρονική μουσική, που έχει φτιαχτεί για να χορεύουμε. Η ταύτιση λοιπόν, συγχωρείται, είναι ωστόσο ανακριβής. Γιατί για όσους γνωρίζουν, το να ταυτίζεις αυτά τα δύο φαίνεται αφελές.

Το χειρότερο με τη δημοσιογραφική παραπληροφόρηση στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι ότι βρίσκει αντίκρισμα σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν πολλά για την ηλεκτρονική μουσική. Γιατί αν κάποιος με γνώσεις στο συγκεκριμένο ζήτημα διάβαζε κάτι ανάλογο, δεν θα μπορούσε παρά να γελάσει. Ωστόσο, οι ανακρίβειες διαδίδονται εύκολα και παράλληλα δημιουργούνται μη ρεαλιστικά σενάρια και υποθέσεις. Η ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής κινδυνεύει να ξαναγραφτεί. Απλά και μόνο επειδή η συγκεκριμένη μουσική γράφεται με ηλεκτρονικά μέσα δε σημαίνει ότι γίνεται για να εκπληρώσει εταιρικές φιλοδοξίες, ούτε για να προκαλέσει τους θανάτους ανθρώπων σε φεστιβάλ. Είναι σαν να μην βλέπετε τις φιλοδοξίες νεαρών μουσικών παραγωγών, που χρησιμοποιούν σύγχρονη τεχνολογία για να εκφράσουν τον εαυτό τους.

Τελικά θίγεται το ζήτημα της τεχνοφοβίας – φόβος για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και την ηλεκτρονική μουσική, επειδή ακούγεται διαφορετικά και την ακούν άνθρωποι που “φοράνε περίεργα ρούχα”. Σε ποια άλλη κοινότητα ή πολιτισμικό φαινόμενο γίνεται ανάλογη προσέγγιση; Όταν κάποιος που ασκεί επιρροή αδυνατεί να κατανοήσει κάτι, γίνεται εύκολο για όλους τελικά να το αγνοήσουν, χωρίς καν να προσπαθήσουν να το ερευνήσουν πρώτα. Πρέπει να καταλήξουμε στο ότι είναι καλύτερο να δίνουμε μία ευκαιρία να γνωρίσουμε κάτι καινούριο, κάτι διαφορετικό από το να το κρίνουμε με βάση τα λεγόμενα τρίτων.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα μουσικά νέα!

Πηγή:Thump.Vice.com

Comments

You may also like...