O Richie Hawtin και το φαινομενικό DJ team του ανατρέπουν τα δεδομένα

Ο Richie Hawtin είναι ένας από τους πιο τεχνολογικά καινοτόμους καλλιτέχνες της ηλεκτρονικής μουσικής και θεωρείται καταλυτικός παράγοντας στην εξέλιξη του εξοπλισμού των DJs για σχεδόν δύο δεκαετίες. Πρόσφατα μάλιστα, συνέθεσε μία dream team αποτελούμενη από μουσικούς παραγωγούς για να προωθήσει το νέο του project, ένα mixer που ονόμασε MODEL 1.

Ο Richie έχει μετατρέψει τη μουσική τεχνολογία σε μια μορφή τέχνης.” Αυτά ήταν τα λόγια με τα οποία περιέγραψε το έργο και το μεγαλείο του ταλαντούχου μουσικού η έμπιστη φίλη του και πρεσβευτής του MODEL 1, Hito.

“Είναι πολύ ευγενική”, λέει από μεριά του ο Richie χαμογελώντας και συνεχίζει: “Η πραγματική τέχνη είναι ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρά ο άνθρωπος με την εκάστοτε μηχανή, καθώς και οι αμέτρητοι τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε ανθρώπου. Η τέχνη βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τις μηχανές για εμάς και στον τρόπο με τον οποίο η μεταξύ μας σχέση έχει αποτελέσει πάτημα για έμπνευση και εξέλιξη“, καταλήγει.

hawtinplay

Σχέση αλληλεπίδρασης: Αυτό είναι το βασικό στοιχείο του MODEL 1, του μίκτη που κυκλοφόρησε νωρίτερα μέσα στο 2016 και για χάρη του οποίου ο Hawtin συνέθεσε μία ταλαντούχα ομάδα, αποτελούμενη από ανήσυχα αλλά και δημιουργικά πνεύματα, προκειμένου να τεστάρουν στο έπακρο τις δυνατότητές του και να το επιδείξουν στον κόσμο. Η φιλοσοφία πίσω από αυτήν την κίνηση έγκειται στο να παροτρύνει τους DJs να αξιολογήσουν τη σχέση τους με τον εξοπλισμό και κατ’επέκταση με τους ακροατές τους. Σε προσωπικό επίπεδο, αξίζει να αναφέρουμε τη σχέση του Richie με την εταιρεία Rigby Jones, που κατασκεύασε το mixer του. Μία σχέση που ξεκίνησε χρόνια 16 χρόνια πριν και συντέλεσε βασικό παράγοντα στην κυκλοφορία του.

nicoleplay

Μία σύντομη αναφορά στο 1999: Τότε που το set-up του μουσικού παραγωγού αποτελούνταν μόνο από δύο turntables, έναν μίκτη, ένα 909 και ένα Ensonique DP/4 effects box. Τότε συνέβησαν τρία πράγματα: Αφενός, ο ίδιος σε συνεργασία με τον John Acquaviva κυκλοφόρησαν το εργαλείο Final Scratch από την κατασκευαστική N2IT. Σε δεύτερη φάση, κυκλοφόρησε η πλατφόρμα σύνθεσης μουσικής, Ableton και τέλος, οι αγαπημένοι κατασκευαστές του DJ, Allen & Heath έκαναν ένα βήμα προς την ηλεκτρονική μουσική με την κυκλοφορία του Xone:62. Η κίνηση αυτή ενθουσίασε τόσο πολύ το Richie, ώστε ταξίδεψε μέχρι τη Φρανκφούρτη για να παρακολουθήσει την επίσημη παρουσίασή του. Εκεί ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη Rigby Jones.

dubfireplay

Τα γεγονότα αυτά στιγμάτισαν την πορεία του ηλεκτρονικού μουσικού στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή. Χρόνια πριν την “τεχνολογική επανάσταση” του 2005/6 πραγματοποιούσε διαλέξεις σε πανεπιστήμια, στις οποίες έκανε λόγο για live performances βασισμένες σε υπολογιστές. Οι μαθητές άκουγαν τα λόγια του με ενδιαφέρον, πράγμα που βρισκόταν σε αντιδιαστολή με τη στάση της τότε μουσικής βιομηχανίας.

locoplay

Ο κόσμος μας θεωρούσε διαβολικούς”, εξομολογείται ο ίδιος και συνεχίζει: “Η κυκλοφορία του Final Scratch πυροδότησε μια σειρά αρνητικών αντιδράσεων της βιομηχανίας βινυλίων. Αυτό είναι κάτι που αξίζει να σημειωθεί. Αλλά η παράλληλη εξέλιξη των DJs συντέλεσε στο να βρεθεί μία ισορροπία, γεγονός που κατά την άποψή μου, βοήθησε σημαντικά την προώθηση της ηλεκτρονικής μουσικής που γνωρίζουμε σήμερα. Έπρεπε να ξεφύγουμε από τα στενά πλαίσια και να κάνουμε τη μουσική προσιτή στους ανθρώπους.

fabioplay

Ως ένδειξη ευφυΐα και τεχνολογικής κινητικότητας, ο Richie ερχόταν όλο και πιο κοντά με τη μουσική, χρησιμοποιώντας την πρώτη version του Ableton, που περιλάμβανε το λουπάρισμα. Κάτι αρκετά καινοτόμο, αν σκεφτούμε ότι οι λούπες στα live sets εδραιώθηκαν τουλάχιστον τρία χρόνια αργότερα. Το Ableton άλλαξε τον τρόπο σκέψης του. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το album του  ‘DE9 – Closer To The Edit’, που κυκλοφόρησε το 2002. Ωστόσο, κάτι έλειπε..

pacoplay

Ήθελα να φέρω το mixer πιο κοντά στα δάχτυλά μου“, εξηγεί ο Hawtin. “Έτσι, ο πατέρας μου και εγώ αγοράσαμε το Xone:62 αποσυναρμολογημένο και μετατρέψαμε έναν από τους υποδοχείς του σε θύρα MIDI. Ήταν ουσιαστικά ο πρώτος υβριδικός audio/MIDI mixer“.

hitoplay

Οι Rigby Jones και Allen & Heath εντυπωσιάστηκαν με το “hack” αυτό και τους ευχαρίστησαν στέλνοντάς τους τις σχηματικές αναπαραστάσεις. Και εκείνοι είχαν ξεκινήσει να αντιλαμβάνονται τις τεχνολογικές δυνατότητες που επιφύλασσε το μέλλον. Το 2001 τα live DJ sets ήταν επιτέλους πραγματικότητα και ο Richie με τον Andy γνώριζαν ότι είχαν πολύ δρόμο μπροστά τους.

chrisliebingplay

“Αν υπάρχει κάτι που θέλω να βγάλω από το κεφάλι μου, συνειδητοποιώ ότι η ιδέα αυτή είναι η τεχνολογία. Αν δεν μπορώ να το επεξεργαστώ επακριβώς και έχω τους σωστούς ανθρώπους στο πλευρό μου, θα βρω έναν τρόπο να το υλοποιήσω ή να το τροποποιήσω. Αυτό ακριβώς το DIY είναι που προώθησε τη βιομηχανία της ηλεκτρονικής μουσικής, και για εμένα είναι η καρδιά και η ψυχή της techno.”

matadorplaynew

Η Allen & Heath κυκλοφόρησαν το Xone:92 και ο Richie με τον πατέρα του το τροποποίησαν. Η Final Scratch συγχωνεύτηκε με την Traktor και δημιούργησαν την Traktor Scratch. Ο Hawtin βοήθησε στην εξέλιξη και τη διαφήμισή της. Στο album που κυκλοφόρησε το 2005 με τίτλο ‘DE9: Transitions’ έφτασε τις δυνατότητες του τότε Ableton στα άκρα με το να “διαμελίσει” εκατοντάδες τραγούδια σε κομμάτια και στη συνέχεια να συνθέσει νέα tracks από αυτά.

playdifferently-hero

Με κάθε νέα του δουλειά, τα περιθώρια μεταξύ του να παίζει και του να κάνει performance ολοένα και θόλωναν. Το 2009 ο controller CNTRL:R δημιούργησε νέους διαλόγους, καθώς πλέον ήταν σε θέση να μιξάρει, χωρίς να χρειάζεται να κοιτάει την οθόνη του laptop του. Παράλληλα, το 2010 η εφαρμογή του με όνομα Griid ήταν από τις πρώτες που χρησιμοποιήθηκαν στα iPads.

Ο ίδιος εξηγεί: “Αυτό συνέβη παράλληλα με την εξέλιξη του Plastikman Live. Έλεγχα τα πάντα από εκεί – audio, FX, φωτισμό, τα πάντα. Δεν υπήρχε άλλος τρόπος να τα συνδυάσω όλα αυτά, γι’ αυτό θέλησα να ενσωματώσω το iPad.”

Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο σήμερα, με το Richie Hawtin να συγκροτεί μία δυναμική ομάδα με έμπειρους και φιλόδοξους μουσικούς, προκειμένου να τεστάρει τον εξοπλισμό του, φτάνοντάς τον στα όρια των δυνατοτήτων του. Ανέκαθεν στόχος του ήταν η εξέλιξη, η έμπνευση, να μάθει στον κόσμο να αγαπάει και να αλληλεπιδρά με την τεχνολογία. Αυτό είναι το πάθος του, το όνειρό του.Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα μουσικά νέα!

Comments

You may also like...